Růstový Hormón = Věčné mládí?

Taky jste si vždycky říkali, že by bylo úžasné zpomalit proces stárnutí a to zcela přirozeně, během krátkého času, bez extrémní námahy a velkých zásahů do vaší peněženky?

To, co se vám chystám sdělit, vám může rapidně změnit život.

Pravou fontánou života, zdraví, dlouhověkosti, viditelné vitality, fyzické kondice mladšího/mladického vzhledu
je růstový hormon – growth hormon HGH.

První, co se vám asi okamžitě vybaví, je růst svalů a okamžitá, ale chybná asociace s kulturistikou a užíváním růstového hormonu.
A TO JE ŠPATNĚ.

Já Vám totiž představím několik triků, jak maximalizovat hladinu růstového hormonu zcela přirozenou cestou.

 

Growth hormon je zodpovědný za:

  • Růst svalů, spalování tuků, sílu, dlouhověkost, zpomalení procesu stárnutí, a v neposlední řadě za opravu buněk těla a mozku.
  • Růstový hormon je přirozeně produkován v části mozku zvané hypofýza. Hypofýza je v průměru velká asi jako hrášek a má obrovskou moc. Hypofýza se tvoří nám začne vyvíjet už v prenatálním období a právě ona je zodpovědná za to, že po narození nezůstaneme ve fázi miminka, ale budeme se až do naší dospělosti vyvíjet tak, jak máme. Toto je však jen jedna z mnoha jejich funkcí.
  • Růstový hormon je také známý jako fitness hormon nebo hormon mládí.
  • Dokáže zpevnit kosti a urychlit regenerační procesy všeho druhu. Pokud jste měli například zlomeninu, léčení s tímto hormonem bude daleko rychlejší a dokonce můžete mít po úraze pevnější strukturu kosti v místě úrazu.
  • Růstový hormon úzce souvisí s hladinou testosteronu a spolu s ním skutečně pomáhá zvýšit množství čisté svaloviny a spalování tuku.
  • Samozřejmě ovlivňuje i mentální funkce jako je paměť, soustředění a dobrá nálada.
  • Je zodpovědný za regeneraci vlastních buněk a zachování bílkovin, které máme v celém těle: svaly, kůže, nehty, chrupavky, vazy-což nás udržuje svěží a flexibilní.

Nerad bych zacházel do přílišných detailů, ale přece jen si pár úvah neodpustím.
Proč je růstový hormon nazýván také hormonem věčného mládí?

Uvnitř buňky se nachází tzv. chromozomy, které, mimochodem, obsahují naši DNA. Na konci těchto chromozomů je něco, čemu říkáme
těloměr(telomere ang.), který DNA chrání.
Tento těloměr se časem stále zmenšuje a my stárneme, vyšší hladinou růstového hormonu si však tento proces zpomalujeme.

Stárnutím sekrece růstového hormonu přirozeně klesá, ubývá svaloviny a přibývá tuku.
To je důvodem, proč kulturisti nemají prakticky šanci udržet svou svalovinu i v pozdějším věku, pokud tělu nedodají růstový hormon uměle.

Jak tedy zvýšit přirozeně produkci růstového hormonu tak, abychom měli mladistvý vzhled, spoustu energie, dobré nálady a zachovali si postavu pevnou a bez zbytečného tuku?

1. Více kvalitního spánku.

Pokud strávíte delší dobu ve fázi tvrdého spánku, ovlivníte tím značně množství produkovaného hormonu.

Většinou se jedná o dva velké přísuny růstového hormonu a jeho produkce končí vždy našim prvním jídlem L Nejen, že takto zavíráte dveře další tvorbě růstového hormonu,
ale také zpomalujete hubnutí.
Nejen proto rázně doporučuji druhý bod.

2. Přerušovaný půst

Přerušovaný půst ve formě alespoň 12/12 nebo lépe 16/8 a občas i více než 24 hodin. Pokud bude tedy půst probíhat alespoň 24 hodin, zvýší se produkce růstového hormonu u mužů o něco kolem 2.000% a u žen o 1.300%.

3. Melatonin

Doplnění malou dávkou Melatoninu (něco kolem 0.5 – 5mg cca 30min před spaním)
zlepší nejen kvalitu, ale i délku hlubokého spánku, což pomůže zvýšit sekreci růstového hormonu o dalších 100-150%.
Nicméně doplňení Melatoninu přiliš nedoporučujeme.

4. Vysoko intervalové cvičení (tzv. H.I.I.T.)

Je druh cvičení, který pomáhá aktivovat rychlé svalové kontrakce, což znamená, že prakticky nemáte šanci dosáhnout kýženého efektu pouhým poklusem.

Studie ukazují, že během tohoto druhu cvičení dochází ke zvýšení produkce růstového hormonu o 450-770% ?

5. GABA

Nebo li taky gamma amminobutyric acid, který má velmi uklidňující účinek na celý nervový systém a pomůže účinně regenerovat celý systém.
Následuje další zvýšení produkce růstového hormonu a to o 400% v době, kdy odpočíváme a cca o 200% po cvičení.
Gaba pomůže, mimo jiné také redukovat úzkostné stavy, deprese, či různé jiné formy stresu.

Těchto 5 rad je zaručeným nástrojem na zvýšení produkce růstového hormonu.

 

Chcete ještě více růstového hormonu?
Přidejte aminokyselinu zvanou L-Arginine, nebo L- Ornithne nebo celkově zařaďte základní aminokyseliny do jídelníčku ve dnech, kdy nesportujete.

Čemu se naopak vyhnout ?

Růstový hormon se „nesnáší s inzulínem“.
Nejen proto se vyhněte rafinovanému cukru, sacharidům, a hlavně frekventovanému jezení 3-6x denně.

Pokud jste obézní vaše produkce růstového hormonu bude o to snížena.

Dalším negativním faktorem je samozřejmě přemíra stresu a jím vyvolaná produkce kortizolu.

Napsal: Petr Štefko (23.4.2018)

ZDROJE:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term=Longevity

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20020365

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18391173

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4594160/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/892581